ÖNERİ Lada vesta hakkindaki düşünceleriniz nasil

toranaga

Moderator
Arkadaşlar ben otomatik kyron araç kullanıyorum. Eşim bu araca tam hakim olarak kullanamadı. Güzel sürüyor fakat kalabalık trafikte aracın önünü kestiremediğinden-göremediğinden panikliyor. Bu nedenle sürmek istemiyor. Oysa binek araçlara göre daha iyi bir görüş sağladığını düşünüyorum. Her neyse benim bisiklet niyetine kullandığım birde renault 11 aracım var. Bu aracıda satıp Türkiye ye yeni gelecek olan Lada vesta aracın otomatik versiyonundan almaya niyetim var. Araç çok güzel görünüyor ve fiyatı da çok cazip olacakmış. Yorumlarınızı merak ediyorum.
 

nneecoo

Moderator
Merhaba;

4-5 aydır lansman yapılacak diye bekleyen birçok kişi biliyorum. Sitelerinde de herhangi bir bilgi verilmiyor. Bu yüzden insanların güvenleri kırılıyor. Kişisel fikrim güzel bir araç olduğu yönünde lakin piyasası nasıl olur, servisleri nasıl hizmet verir onu kestiremiyorum.

Bence geçici olarak başka bir araçla devam ederek Lada'yı takip edin ve olurda atılımı güzel yaparlarsa değiştirirsiniz. Yeni araç olacağı için ve çok büyük ihtimalle piyasaya girebilmek adına güzel indirim takas avantajları sunacaklardır kanaatindeyim.
 

SsTeam

Yönetici
Bende internnete araştırdım araç kaliteli olarak lanse ediliyor Rusya satış fiyatı 14.000 bin tl civarinda olacak Türkiye satış fiyatida 30.000 bin tl civarinda görünüyor bu fiyatla piyasaya girerse 2.elde ciddi sıkıntılar yaşar satıcılar.

Lakin 2.el orta seviye bir araç 30.000 binin altında yok doların artışı sıfır araç fiyatlarını uçurdu 2 sene önce aldığım rexton 98.000 tl iken şu an itibariyle ile 165.000 tl ki piyasada ciddi rakipleri olan bir araç için fiyat çok yüksek ben bile şahsen aracimi satsam bu fiyatlara yeni Rexton alamam distiribitorün bu fiyatlara da çok fazla sattığını düşünmüyorum küçük bayiler + servisler eskiden elinde stokta araç tutuyordu şu an gördüğüm kadarıyla hiç sıfır araç tutmuyorlar vitrinde.
 

mehmet82

Moderator
Bu yazıyı okuduk dan sonra inceledim biraz bende arabayı satıp XRAY modelinden almaya karar verdim:chuncky:
 

ugurdeniz

Moderator
lada vesta'nın bu modeli ,
kia cerato'nun son kasasının kopyası.
ek bilgi :kia 2-3 yıldır cerato'nun üretim ve satışını durdurdu.
......
güzel görünüyor olsa da distribütör güvenirliği- yedek parça - ikinci el v.b
durumlar handikap yaratmasın sonra hocam !!
cherry , geely,samand gibi olumsuz türkiye pazarı deneyimleri gördükya hani ,
o yüzden şey ettirdim.
mesajım alınmıştır.
 

toranaga

Moderator
lada vesta'nın bu modeli ,
kia cerato'nun son kasasının kopyası.
ek bilgi :kia 2-3 yıldır cerato'nun üretim ve satışını durdurdu.
......
güzel görünüyor olsa da distribütör güvenirliği- yedek parça - ikinci el v.b
durumlar handikap yaratmasın sonra hocam !!
cherry , geely,samand gibi olumsuz türkiye pazarı deneyimleri gördükya hani ,
o yüzden şey ettirdim.
mesajım alınmıştır.
Uğur hocam parçasını gürcistan dan getirttiririz. Muadil yerlileri türer. 30.000 Tl fiyatla satılırsa bende admin gibi düşünüyorum. İkinci el piyasasını sallar. Halen kullanılan samara'lar var. Üretimi bitse bile yedek parça sorununu bir şekilde piyasa çözüyor. 2.El 1990-2002 arası brodway 10-15.000 Tl'ye satılırken bu paraya bu özelliklerde 2016 model çok iyi diye düşünüyorum.
 

ugurdeniz

Moderator
abi , fiyat tamam , çok hesaplı da
cherry'e yada geely'e hiç bindin mi ?
eğer evetse cevabın ,
soru 1- ön konsol-torpido-vites kolu .. kalitesi nasıldı ?
soru 2- abs fren sistemi nasıldı , 100km hızla kaç mt'de duruyordu ?
hatırlamıyor musun bunları ?
 

toranaga

Moderator
Kalite yoktur diyorsun yani. Vazgeçelim o zaman bir müddet piyasasını görelim test sürüşü yapalım ve sonrasında karar verelim. Bu arada Cherry'nin tiggo modelleri fena değil. Zaten bir çok ünlü marka artık çinde üretiliyor.
 

ugurdeniz

Moderator
abim ,
sen, işi (oto sektörünü) bilen birisin.

fiyatı 30bin olacaksa da,, gürcistan'dan parça getirebilcek de olsan ,
sakın-sakın yeni bir oto modelinin kobay sürücüsü olma derim.
piyasaya en az 1yıl otursun. forumları,kolu-komşuyu analiz et öyle bari sahibi ol derim.
en-en-en azından 3-4 test sürüşü farz .
başka bi konu açmıştım ve önceki sahibi oldugumuz araçlar neydi
diye somuş ve ben de 10 kadar araç yazmıştımya ,
bu 10 aracı at bi kenara ,
en az 25-30 kadar aracı uzun süreli kullanmışımdır.
ne demek istiyorum ?
araba işinde ucuz modeller can sıkacaktır.
....
tekrar söylüyorum : samand , geely,cheery ve peugeot206sedan(iranda üretilir)
bu örnekler türkiye'de tutmadı.
maceraya şimdilik atlama abi.

saygılar.
 

ugurdeniz

Moderator
bu arada , suv çakması , chery tiggo 2008de çat-pat birkaç yüz adet sattı sonra durdu.
yollarda nerdeyse hiç yok gibi.
dacia'nın duster'ını kopyaladı bu chery tiggo.tutmadı.
chery'nin sedan modeli olan "alia" ise satmadı gibi bişey.
çok ama çok kalitesizdi. 1 saat kullanmışlığım var.

ben çin malına karşı değilim.
philips'in de çin'de fabrikası var. bende 14 yıldır philip'in bi ev sinema sistemi var ;
zerre kalite kaybı olmadı. ilk günkü gibi bangır bangır.. bi gram hata vermedi.
çin malı diye kötüdür algısına şiddetle karşıyım.
çin'e ne verirseniz onu alırsınız.
100bin dolar verip bana bir tır konteyner dolusu 10 bin oyuncak üretin derseniz adamlar da ona göre üretim yaparlar.
sorun, bu araba işinde kalitede.
ama şu da bi gerçekki , çin'in öz üretimleri olan geely ve chery markaları hakikaten çokkalitesiz.
iran'ın samand'ı da öyle..
ruslar'ın lada'sı nasıl olacak ; şimdilik çekmedi beni.. tavsiye edemeyeceğim.

30-35'e ikinci el focus'lar var ; bmw 3.16 2005 modeller var.
yada b sınıfı hatcbagler var : 2010-2013 arası.


hemen alırsın hemen satarsın.
 

Alper

Moderator
Bu Xray'i çok bekledim gelmedi üzerine üç araç değiştirdim hâlâ gelmedi :chuncky:
 

Üst