Korando Sports otomatik vites sorunu

ali

Moderator
Tekrar merhabalar. Diğer konuda da belirttiğim gibi
1 hafta kadar önce 8000km de 2012 Korando Sports otomatik aracımı
almış bulunuyorum. Araçtan genel olarak memnunum. Fakat otomatik
viteste tuhaflık var gibi geliyor. Düz yolda hiç bir sorunum yok, vites
geçişleri gayet sarsıntısız. Ancak uzun soluklu yokuş çıkarken
vites çok kararsız, araç aninden hızlanıp yavaşlamalar oluyor,
zaman zaman silkelemeye geçiyor, motor çekiş ten iyice düşüyor
sanki vites değiştirmesine engelleyen bir şey var gibi, saçmalıyor
yani. Manuel konuma çekip müdahale ediyorum ama böyle olunca
aracın kendini toplaması bayağı uzun sürüyor. Cumartesi ankara
gençler e sorunumu ilettim, hata koduna baktılar, temiz hata
kodu yok deyip baştan savdılar. Başları kalabalıktı gördüğüm
kadarıyla.
 
F

falken34

Tekrar merhabalar. Diğer konuda da belirttiğim gibi
1 hafta kadar önce 8000km de 2012 Korando Sports otomatik aracımı
almış bulunuyorum. Araçtan genel olarak memnunum. Fakat otomatik
viteste tuhaflık var gibi geliyor. Düz yolda hiç bir sorunum yok, vites
geçişleri gayet sarsıntısız. Ancak uzun soluklu yokuş çıkarken
vites çok kararsız, araç aninden hızlanıp yavaşlamalar oluyor,
zaman zaman silkelemeye geçiyor, motor çekiş ten iyice düşüyor
sanki vites değiştirmesine engelleyen bir şey var gibi, saçmalıyor
yani. Manuel konuma çekip müdahale ediyorum ama böyle olunca
aracın kendini toplaması bayağı uzun sürüyor. Cumartesi ankara
gençler e sorunumu ilettim, hata koduna baktılar, temiz hata
kodu yok deyip baştan savdılar. Başları kalabalıktı gördüğüm
kadarıyla.
aracınız hayılı olsun..daha 8000km bu araçların şanzimanı ai drive denen bir sistemle çalışıyor..sizin vites atma veya kalkış şekliniz kaydediyor..ona göre hareket ediyor.araç şanzıman alışması da bir etken.. şanzıman 10,000km sonra gerçek kimğini buluyıor...benim rextonda da bazen oluyor özellikle rampa çıkarken..vites kararsız kalıyor...bi komşumda da var bir süre sonra geçtiğini söyledi..bana geçici bir sorun gibi geldi..devam ederse servise başvurun ..
 

ali

Moderator
aracınız hayılı olsun..daha 8000km bu araçların şanzimanı ai drive denen bir sistemle çalışıyor..sizin vites atma veya kalkış şekliniz kaydediyor..ona göre hareket ediyor.araç şanzıman alışması da bir etken.. şanzıman 10,000km sonra gerçek kimğini buluyıor...benim rextonda da bazen oluyor özellikle rampa çıkarken..vites kararsız kalıyor...bi komşumda da var bir süre sonra geçtiğini söyledi..bana geçici bir sorun gibi geldi..devam ederse servise başvurun ..
Bu sorunum giderek azalıyor, dediğiniz gibi, aracımla birbirimize alışıyoruz galiba.
Aman nazar değmesin de, en son 1 hafta on gün önce bir defa olmuştu.
 

SsTeam

Yönetici
Benimse otomatik vites geçişlerinde problemim vardı motor sıcakken ani hızlanmalarda ve dediğiniz gibi rampa yukarı çıkarken hafif gaza dokunmam ile araç kararsız kalıp birden bire vites düşürüp sanki arkadan birisi vuruyormuş gibi bir sorun yaratıyordu. İlk seferinde birşey yok normal geçişleri dediler. Sonra tekrarlayınca detaylı inceleyip Fren Müşüründe arıza tespit ettiler. Değiştirdiler şimdi bu sorunda ortadan kalkmış oldu.
Belki de sizin sorununuz benim bu vurma öncesi yaşanan bir sorundur dilerseniz yaparsa detaylı bir sistem kontrolü isteyin biraz sürüyor ama sağlıklı rapor veriyorlar.
 

ali

Moderator
Benimse otomatik vites geçişlerinde problemim vardı motor sıcakken ani hızlanmalarda ve dediğiniz gibi rampa yukarı çıkarken hafif gaza dokunmam ile araç kararsız kalıp birden bire vites düşürüp sanki arkadan birisi vuruyormuş gibi bir sorun yaratıyordu. İlk seferinde birşey yok normal geçişleri dediler. Sonra tekrarlayınca detaylı inceleyip Fren Müşüründe arıza tespit ettiler. Değiştirdiler şimdi bu sorunda ortadan kalkmış oldu.
Belki de sizin sorununuz benim bu vurma öncesi yaşanan bir sorundur dilerseniz yaparsa detaylı bir sistem kontrolü isteyin biraz sürüyor ama sağlıklı rapor veriyorlar.
Sağolun önemli bir bilgi. Dikkate alacağım sorun devam ederse.
 

ali

Moderator
Arkadaşlar bu sorun aracı ilk aldığım günlerde yaşadığım bir sorundu . Aracı da iyi tanımadığım için o dönemde
otomatik şanzımandan kaynaklanan bir sorun zannetmiştim, ancak değilmiş. Bayağı uğraşmıştım bu sorunla ,
kışın bir ara yok olur gibi oldu, sonra baharda geri geldi falan , epey canımı sıkmıştı.

Sorun şu aşağıdaki resimde kırmızı ile işaretlenmiş turbo kanatçıklarını kumanda eden elektrik aktüatöründe imiş .
Serviste garanti kapsamında değişim yapıldıktan sonra sorun ortadan kalkmıştı. Kyron ve Actyon Sports ların aksine ,
Korando sports larda turbo kanatçıkları vakum ile değil tamamen elektrikle çalışan aktüatöre sahip.
Daha dertsiz , modülatör yok, vakum hortumu tıkandı , temizle derdi falan yok.

 
Son düzenleme:

Alper

Moderator
Arkadaşlar bu sorun aracı ilk aldığım günlerde yaşadığım bir sorundu . Aracı da iyi tanımadığım için o dönemde
otomatik şanzımandan kaynaklanan bir sorun zannetmiştim, ancak değilmiş. Bayağı uğraşmıştım bu sorunla ,
kışın bir ara yok olur gibi oldu, sonra baharda geri geldi falan , epey canımı sıkmıştı.

Sorun şu aşağıdaki resimde kırmızı ile işaretlenmiş turbo kanatçıklarını kumanda eden elektrik aktüatöründe imiş .
Serviste garanti kapsamında değişim yapıldıktan sonra sorun ortadan kalkmıştı. Kyron ve Actyon Sports ların aksine ,
Korando sports larda turbo kanatçıkları vakum ile değil tamamen elektrikle çalışan aktüatöre sahip.
Daha dertsiz , modülatör yok, vakum hortumu tıkandı , temizle derdi falan yok.
Rexton'da da elektronik abi. Demek sistem aynı.
 
yeni araç yeni arkadaş gibi..
zamanla alışıp huyunu suyunu,doğasını çözüyor..
mutlu yaşamaya başlıyorsun..
geçmiş olsun buarada bayağı korkutmuş.
 

Üst