2008 Kyron Amortisör hakkında

YvzNazli

Moderator
2008 Model 4x2 Manuel Araç.
Çukurlardan geçtikten sonra bile sanki hala titriyor tekerlekler.
Araba yolda keşkül gibi gidiyor adeta.
Bizim bölgede çukurlu, yamalı yollar fazla olduğundan araba sürekli sallana sallana gidiyor :cocksure:
Konforda pek bi sorun yok ama eski arabama göre rahatsız ediyor.

önceki araç: 2004 Passat

önerilerinizi bekliyorum abilerim :02.47-tranquillity:
 

ugurdeniz

Moderator
sorunun amortisörden olup olmadıgını anlamak için arabanın altına geç. amortisörlerin o siyah borusu varya oraya bak , eğer yağlanmışsa yani o dış yüzey yağla kaplanmışsa , elin yağ oluyorsa amortisörlerin patlamış , bitmiş demektir. eğer bir aracın amortisörü bitik/sorunlu ise , patlamış ve dısarıya yağ sızmış demektir.
şimdi bu testi yap, eğer yağ dısarı sızmışsa amortisörlerini değiştir.
bu yağlanma filan yoksa sorun amortisörde değil ; yürüründe başka bir parçadadır.
 

YvzNazli

Moderator
Cevabınız için teşekkür ederim Uğur bey.
Aracı alalı yaklaşık bir ay oluyor. Almadan önce expertiz yaptırdım, yetkili serviste de baktırdım böyle bir problem olmadığı söylendi. Garajım biraz yüksekte olduğu için altını rahatlıkla görebiliyorum herhangi bir yağlanma yok. Gerçi eve gidince kontrol edeceğim tekrar. Şuanki fazla esnekliği hissetmemin sebebi bu aracın süspansiyonları passat a göre galiba daha yumuşak ve 75 yanak bundan olabilir mi. Önceki arabaya Göre setlerden geçince amortisörlerden hiç ses almıyorum mesela sanki çukuru 75 yanak amortisöre fırsat vermeden absorbe ediyor. Yani çukurlardan setlerden çekince araba lokum gibi böyle yayıla yayıla gidiyor. Şahsuvaroğlunda Korando Sports test aracını kullandım aynı şey ondada var arkaya azcık yük koyunca yapmaz dedi satış sorumlusu.
Bu bir sorun mu yoksa ben hala arabaya alışamadım mı bilmiyorum


Herkese iyi forumlar.
 

toranaga

Moderator
Cevabınız için teşekkür ederim Uğur bey.
Aracı alalı yaklaşık bir ay oluyor. Almadan önce expertiz yaptırdım, yetkili serviste de baktırdım böyle bir problem olmadığı söylendi. Garajım biraz yüksekte olduğu için altını rahatlıkla görebiliyorum herhangi bir yağlanma yok. Gerçi eve gidince kontrol edeceğim tekrar. Şuanki fazla esnekliği hissetmemin sebebi bu aracın süspansiyonları passat a göre galiba daha yumuşak ve 75 yanak bundan olabilir mi. Önceki arabaya Göre setlerden geçince amortisörlerden hiç ses almıyorum mesela sanki çukuru 75 yanak amortisöre fırsat vermeden absorbe ediyor. Yani çukurlardan setlerden çekince araba lokum gibi böyle yayıla yayıla gidiyor. Şahsuvaroğlunda Korando Sports test aracını kullandım aynı şey ondada var arkaya azcık yük koyunca yapmaz dedi satış sorumlusu.
Bu bir sorun mu yoksa ben hala arabaya alışamadım mı bilmiyorum


Herkese iyi forumlar.
Yavuz bey benim kyron'un arka amortisörleri patlaktı ve çukur,kasis vb. den geçtikten sonra araç zıplayarak ve rezonans yaparak ilerliyordu. Sitemizdeki inceleme ve yazışmalarımız sonucunda orjinal amortisörlerinin yerine monreo magnum amortisör taktırdım. Şimdi rezonans sorunu kalmadı ve çukurlara kasislere yavaş girersem zıplatmıyor. Hızlı girilirse zaten tüm araçlar yukarı yönlü zıplatma yapar. Amortisör üretici firmaların tavsiyesi doğrultusunda amortisörlerin 80.000 Km.'de bir patlamasa da değiştirilmesi öneriliyor içindeki yağ, keçe vb. özelliklerini yitiriyor. İyi akşamlar...
 
Yavuz bey benim kyron'un arka amortisörleri patlaktı ve çukur,kasis vb. den geçtikten sonra araç zıplayarak ve rezonans yaparak ilerliyordu. Sitemizdeki inceleme ve yazışmalarımız sonucunda orjinal amortisörlerinin yerine monreo magnum amortisör taktırdım. Şimdi rezonans sorunu kalmadı ve çukurlara kasislere yavaş girersem zıplatmıyor. Hızlı girilirse zaten tüm araçlar yukarı yönlü zıplatma yapar. Amortisör üretici firmaların tavsiyesi doğrultusunda amortisörlerin 80.000 Km.'de bir patlamasa da değiştirilmesi öneriliyor içindeki yağ, keçe vb. özelliklerini yitiriyor. İyi akşamlar...
abi merhabalar. benimkinde de var bu arka taraftan gelen kasis geçişindeki sarsıntılar. arka koltukta oturanlar çok rahatsız olduklarını söylüyor.bahsettiğin bu monreo amorsitörleri nerede değişim yaptırdın. mümkünse öğrenebilirmiyim. teşekürler
 

toranaga

Moderator
Yalçın bey istanbulda bu işi yapan firmanın linki aşağıda ben ücretini havale ettim gönderdiler dediğim gibi memnunum ancak 5 cm. spacer yükseltmesi yaparsam dahada iyi olacağını tahmin ediyorum. Amortisör biraz uzun geldi çalışma aralığı kısa kaldı. Ama bu aralıkta dahi mükemmele yakın sonuç alıyorum. Tavsiye ederim. Sitede "Kyron Amortisör Önerisi" sayfasına göz gezdirir isen orada resimlerini de koymuştum.

http://www.firmasec.com/firma/zfrrd-ozel-oto-yedek-parca-sanayi/
 

Üst